Kuponger

Kanske inte alla som vet detta om mig... men jag har under senaste året utvecklat en viss passion för att shoppa billigare med kuponger och rabatter. Allt kan härledas tillbaka till ett viss program som går på TLC söndagkvällar kl. 22. :-) Men om man nu måste handla då ska man väl se till att göra det så billigt man kan så får man pengar över till att göra annat. Nu är ju Sverige inte riktigt ett "rabattland" som tex USA. Men lite kan man allt spara om man planerar och nyttjar de rabatter som finns.

Men här hemma har jag inte haft något bra ställe att ha mina kuponger på. Plånboken blir full alldeles för snabbt och det är svårt att hålla koll på utgångsdatum m.m. Så igår satte jag mig och gjorde en liten förvaringsask att ha stående i köket så man lätt kan se vad man har och lägga i när man hittar nya.

Använde mig av ett ljusbeigt cs till själva lådan, ett svart cs till botten i lådan och Maja Designs "Skogspromenad - Björk" till resten. Lite dekos från TH, Panduro och tror att pärlorna är från Reprint (tjusig färg på dem).

Resultatet:







Blommorna är jag inte alls nöjd med... vet inte riktigt vad jag tänkte på/med... Men pippi gillar jag. TH-dies målad med blå akrylfärg och sen Rock Candy och lite walnut stain distresser för att få fram sprickorna lite mer.

Bäst är att lådan matchar köket perfekt så vi kan ha den stående framme utan att skämmas :-)

Idag har jag och barnen startat dagen med en timmes promenad i det absolut underbara vädret. Fick tyvärr inte kameran med mig ut, det ångrar jag nu... Alla mår bra av snö, sol och frisk luft. Vet inte riktigt vad vi ska hitta på nu.. städa efter tornadon Emil kanske? Är jättesugen på att baka.. men vem ska äta upp det? Nej det får vänta till helgen..

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Maria

Hej! Jag hittade din trevliga blogg när jag googlade gardiner med ugglor =) Vet du var man kan få tag på de ugglegardiner du hade lagt ut på bloggen? =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback