Snart är det påsk.

Ja inte så många veckor kvar så börjar verkligen bli dags att starta upp påskverkstan :-)

Fick i fredags hem min beställning från PY Hobby (tog en dag från dess att beställningen var lagd tills sakerna hamnade i min brevlåda, det kallar jag service) med lite rosa och gula blommor och blad och lite annat fint som känns lagom "våriga". Tycker det är roligare att göra lite vårinspirerade kort istället för klassiska påskkort. Tror det kommer bli några stafflivarianter i år men har inte riktigt bestämt mig än.

Men började iaf med att, för första gången, altra ett påskägg.

Målade ägget med vit akrylfärg, tejpade på lite washitejp och sen en hel drös blommor och pearls. Jag är jättenöjd!







Det här var ett jättekul projekt som inte tog allt för lång tid! Perfekt för mig som är glad om jag får 5 minuter över här och där!

Har dessutom gett mig på att sy en krokodil till Emil. "Krokodilen" är sydd och är inte vacker.. hehe fattade verkligen inte för 5 öre hur det var tänkt att man skulle sy dit "svansdelarna". Misstänker att jag inte riktigt fick till det.. men det är väl tanken som räknas antar jag haha.. Bild på monstret kommer under kvällen eller morgondagen har inte lyckats få den att fastna på bild än.

Idag har jag dessutom hunnit med och städa iaf halva huset och sen tog familjen sig en promenad. Sambon och jag kom på efter ungefär 1,5 km att det skulle vara hemskt gott med en pizza till middag idag(kommer inte ens ihåg när vi åt en senast) och kom då överens om att tog vi långa promenaden(den vi trodde var strax under 5 km) så fick vi "lov" att köpa pizza till middag. Vi traskade på... och på.... och på... han med Leia och jag med typ 35 kg barnvagn framför mig. Kan säga att jag var genomsvettig när vi kom hem och rundan var inte strax under 5 utan snarare strax över 7 km. pust... Men skönt är det när det är klart och solen har värmt gott på kinderna. Den rundan kommer det bli med familjen varje helg framöver om bara vädret tillåter. Och ja.. pizzan var jättegod... :-)

Nu skidskytte!

Trevlig helg!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Helena

Vilket fint ägg du har gjort.

Jag har inte gjort blommorna själv men jag har en dies så jag brukar göra likadana men denna gång blev det köpta.



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback