Ny kortvikning..

Visst är det lustigt att vissa kortvikningar verkar så svåra att man nästan backar undan på tå. Men sen så visar det sig att de inte alls var så svåra som man först trodde. Har länge tittat på de trifoldcard eller trishuttercard (kärt barn har många namn).. och bara tänkt ohh tänk om man kunde göra ett sånt... Och en halvt sömnlös natt häromdagen slutade med jag sökte lågt och högt genom youtubes fantastiska djungel. Och hittade vid 2330 tiden en tutorial på hur man gör just det kortet.. och det verkade så himla enkelt när hon gjorde det att jag till sist kände nej men nu måste jag prova på. Så igår kväll så tog jag fram skärmaskinen och papper och satte igång och lite klister och klipp senare voila...





Detta är helt klart en ny favoritvikning. Den kommer användas fler gånger!

Annars så fortsätter jag mest med blomtillverkningen. Igår provade jag att använda mig av kaffefilter. Vi kan väl börja med att konstatera att stansarna inte gillade kaffefilterna om det blev för få lager. Då fastnade allt. Men tar man två filter samtidigt alternativt viker ett så gick det betydligt bättre. En erfarenhet rikare.

Kaffefilterblommorna var lite pilliga men blev jättefina de med. Jag satte dem två jag gjorde igår på ett paket som jag vikt själv. (underbara internet, man kan ju hitta allt..) Det är tänkt att bli ett litet paket för ett presentkort. Den gula blomman är färgad med gold glimmer mist och glittrar jättefint den andra är infärgad med lila och rosa distresser och penslade med lite perfect pearl.



Är absolut nöjd med gårdagens pysselskörd..

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback