svårt att komma i säng igår..

var inte så sovatrött igår.. så fastnade i göra-blommor-träsket... provade lite olika färger och att stämpla bladen på de svart/vita... kan bara säga.. att jag älskar det här.. hur klarade man sig utan de här.. :)

Finns beskrivningar på andra sidor.. men här kommer min.

Jag har stansat ut mina blommor ur cardstock men det funkar nog med de flesta papper. Använde ett vitt. Stansade ut 4 stora, 3 mellan och 3 små.



Jag tar hål i mitten med min håltång. Mest för att jag tycker att det blir lättare att arbeta med allting då. Var noggranna med de minsta.. så du inte "missar" mitten och hugger av något blad...



Jag har sedan färgat kanterna på båda sidorna av varje blad. Beroende på vilket resultat du vill ha så väljer man färg. Distresser löses upp och färgar hela bladet. Icke-vattenlösliga stannar kvar där du färgat. Sen monterar man ihop den efter storlek, med en brad i mitten och sprider ut bladen.



Sen använder jag min Minimister och blötlägger allt. Blött(!) ska det vara! och börjar sen vika upp de inre bladen.  Man kan vara rätt hårdhänt men dra inte för hårt då risker du att dra av bladen.



Kläm ihop allt till en blöt "klump". Låt torka. Jag torkar utsidan med embossingfönen och vecklar sedan försiktigt ut de yttersta bladen och formar blomman. Låt torka. Det tar lite tid. Men blomman ska "stelna" och torka helt. Sen kan du dekorera blomman efter tycke och smak. Lite perfect pearls kanske eller varför inte lite distresser på bladspetsarna.



Resultatet (med lite perfect pearls).......taa daa...



Jag blev jättenöjd.. gillar verkligen att kunna göra saker själv från scratch istället för att alltid behöva köpa färdigt.

Här är nattens skörd..





Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Angel

ooooohhhhh, dom blev ju helt underbara!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback