Debriefing och ett försök att "kickstarta" kreativiteten..

Har under förmiddagen suttit och kikat runt på alla fantastiska pysselbloggar som finns. Vissa är så otroligt duktiga. Några av mina favoriter är Lillnettan, Bellamio och Yoli. Kan sitta och titta på detaljer i timmar på deras sidor. Otroligt duktiga!!! Sen ska vi ju inte glömma min scrapguru!!!! Var ju ändå Linda som verkligen introducerade mig för den här underbara hobbyn! Tänkte försöka pyssla lite ikväll. Har nu lyckats få i mig mat, promenerat hundarna i skogen och sambon jobbar. Känns som ett gyllene tillfälle att dra fram startkablarna och försöka "chocka" igång kreativiteten. Bättre terapi finns nog inte..

Idag var det debriefing på jobb. Skönt att få ihop bitarna om vad som hände, samtidigt som jag nog först nu verkligen inser hur arg jag är. Och menar då inte "irriterad"-arg utan "jag skulle vilja slå någon"-arg. Men det är väl ett naturligt steg och något man bara måste ta sig genom. När jag kom hem var jag helt slut. Tog med mig hundarna och gick ut till vårt lilla skogsområde som vi har här runt husknuten. Det dalade lite snöflingor och var väl runt -10 grader. Hundarna fick springa runt och leka av sig och jag gick mest och sparkade snö framför mig. Men så kom jag till en liten glänta i bland träden och jag kunde inte annat än stanna, tog ett djupt andetag och stod där och bara tittade upp på de långsamt fallande snöflingorna. Och för en liten liten stund kändes livet enbart underbart och helt stilla.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback