idag har det pysslat fast inte på det vanliga sättet..

Idag tog jag mig i kragen och startade projekt: måla om dörröppningen! Äntligen!

Vi har en ganska bred dörröppning mellan hallen och vardagsrummet som tidigare varit i ful-furu. När vi nu äntligen fick tummarna ur... ni vet var.. och satte upp vita dörrfoder så stack den här plankan i ful-furu ut som en finne i ansiktet. Det måste ju bara åtgärdas! :-) Det fick bli mitt projekt. Igår åkte vi till bauhaus och köpte på oss det vi behöver för att komma igång med diverse småprojekt som behöver bli klara innan bebis kommer och imorse tog jag tag i det. Ruggade upp den lackade ytan innan frukost och efter frukost målade jag första lagret. Gick förvånasvärt smärtfritt. Tack vare det trevliga varma vädret (tycker man iaf när man får vara inomhus och ha AC:n igång) så torkade färgen så snabbt att jag på eftermiddagen kunde stryka en andra gång! Så nu är det klart!!!! Känns alltid kul när man får bocka av något på sin to-do-lista! En sak mindre att utföra iaf :-) Känner mig jättenöjd med dagens insats.

Imorgon ska jag på besök hos barnmorskan, dags att mäta magen :-) Sen blir det att stationera sig i köket för det är dags att ta itu med midsommaraftons efterrätt. Men om orken finns så tänkte jag försöka riva tapeterna i sovrummet och även skära bort den bit som släppt i hallen. Vem vet.. kanske orkar spackla det hela till helgen. Annars får det bli nästa veckas projekt. Försöker ge mig själv lite uppgifter varje dag att utföra. Men vid 15-tiden är min ork helt slut och en eftermiddagslur är ett måste så orken är inte på topp alls just nu. Men så länge jag kan lägga mig och vila så överlever jag nog :-)

Förresten kan jag nu lägga upp bild på den lilla surprise jag gjorde förra veckan. Den är nu levererad till sin rätta ägare så nu gör det inget om den ligger här. Den hängde på en fin flaska med Penfolds Thomas Hyland. (Hoppas det smakar Linda :-)...) Första gånget jag provade på den här vikningen och jag är jättenöjd!!!


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback