Glad påsk och vilket väder!!!

Hade man kunnat drömma om bättre väder? Nej tror faktiskt inte det. Påsken har varit fantastisk och än är den inte slut. Men hör och häpna, vi har inte ätit ett enda ägg! haha.. hur är det möjligt.. ja inte vet jag det har bara inte blivit av. :-)

Vad som dock blivit av är att det har byggts en stor odlingslåda till växthuset, och nästan alla (bara 4 st kvar) pallkragarna har blivit inoljade med en mycket tjusig mörkgrå ton. Bilder kommer när allt är klart. Idag ska det sista oljas och sen ska det grävas i gräsmattan och läggas markduk och sen är det bara att fylla på med jord. Och snart så kan man börja sätta fröer och köpa plantor!! Som jag har längtat!!! Dessutom fick vi lite virke över så det blir en odlingslåda på 100 x 40 cm med. Där ska det få bo lite kryddväxter! Mitt fina växthus börjar ta form :-)

Dessutom har jag faktiskt, håll i hatten, gjort ett kort och lyckats komma ihåg att fota det :-) Blev ett enkelt gå-bort-påsk-kort till kära familjen Hemlin, som bjöd oss på heldag igår.

Gjorde ett mindre och enkelt crisscrosskort. Fick användning av såväl mina nya MS-stans (fjärilen) samt min älskade älskade Big Shot (bokstäverna). Enkelt men fint. Jag är nöjd!





Imorgon hoppas jag att mina fotografier jag har beställt ska komma! Sen är det bara att sätta igång med LO:s till Emils album. Känner att min inspiration och lust har fått en väldig uppsving senaste veckan. Tycker att det ska bli jättekul att få komma igång igen (lagom till att utesäsongen verkligen sätter igång haha). Sitter och klurar på om jag ska ta och skicka iväg en beställning till wild orchids craft. Ska bara försöka bestämma mig för vad jag vill ha, för jag hade lätt kunna köpa allt de har!!! haha..

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: mango

pysselfia! :) kortet var jättefint, enkelt och snygg med fina färger. Tack för påskhälsningen, kram på dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback