nära nära nu.....

ja.. nu är vi nära att bli klara med Emils rum. Ska måla om barnmöblerna svarta (tackar bästaste Linda för tipset!!!!!) tror jag gör det till helgen och sen väntar jag på en hissgardin som ska komma i maj... tack för den ellos..kunde inte ha skrivit det på hemsidan innan man beställde. jaja, den som väntar på något gott... kommer få vänta till slutet på maj. :-) Sen har jag beställt två små väggdekor-myror från vimsadekor, som jag hoppas ska komma den här veckan (då jag fick mail om att de var skickade i torsdags förra veckan... snigelpost eller?).

Men här har ni resultatet av det vi har gjort iaf :-)



Här har vi målat en fondvägg, tog sin lilla tid, men jag är jättenöjd! Från början kom all inspiration till rummet från den där mätstickan från Jabadabado som hänger bredvid fönstret. Det är dessa möbler som ska målas svarta.



Leksaksförvaring, misstänker att det kommer behövas, från ikea. Är trälådor som vi målat i samma färg som väggen. Det lilla loket i hörnet är mitt gamla. Det hade jag som liten, kul att det har hållt .-)



Garderobsdörrarna är målade med skoltavlefärg. Säger bara så här, ska ni måla med den färgen använd handskar och gör det i garaget. Det luktar som attan och färgen klibbar som attan och är helt jäkla omöjlig att tvätta bort. Men jag är jättenöjd!



Här ska sängen stå så småningom. Lampan från ikea är mycket finare när den är tänd. Kommer bli bra det här. Stora elefanten fick Emil i julklapp av faster Jessica och när jag var förbi i ikea i förra veckan var "mamma" och "bebis" elefant nersatta så då fick hela familjen flytta in :-)

Det är inget jätterum men det ser betydligt mycket större ut nu än innan. Tänk vad lite färg kan göra.

Så snart är ett projekt klart i huset iaf. :-) Och nu har ju våren äntligen kommit till Visteby med så nästa grej på listan blir växthuset. Hoppas på att vädret i helgen ska tillåta lite utomhusarbete. Har satt en del fröer redan och nästan alla har kommit upp så snart behöver man någonstans att sätta dem :-)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback