Snabba ryck...

På en vecka har det varit tvära kast... :-)

Från att i princip inte haft något alls att göra så har jag nu nästan för mycket att göra! Alla fotografierna jag har beställt har kommit så nu finns det ingen ursäkt för att Emils album inte ska bli klart innan året är slut. Hittade mina svartmålade djupa ramar häromdagen så nu kan Emils födelsetavla också påbörjas. Och som om inte det räcker så är nu alla odlingslådor byggda, oljade och satta på plats. 4 av 7 är fyllda med jord och potatisarna väntar på att få komma i jorden. Ska försöka få tag på lite jordgubbar den här veckan så de kan få komma i jord! Lutar mot ett par plantor "Polka", som fortfarande är den godaste jordgubben jag ätit, och några plantor "Senga sengana", som många säger ska vara goda. En tidig sort och en senare sort, så kanske vi får gubbar under större delen av sommaren :-)


(bild lånad från www.odla.nu)

Visst blir man lite sugen!!!

Det som dock känns lite surare just nu är våra sk rabatter. Tog ut mina överblommade påskliljor och tänkte gräva ner dem i rabatterna så att vi får fina påskliljor nästa år. Jo eller inte. Den snustorra lerjorden är så hård att jag inte ens fick ner spaden genom ytan. Misstänker att vi kommer få gräva upp alla rabatter och jordförbättra om vi överhuvudtaget ska få ordning på dem. Dessutom så har förra ägarna låtit växterna få härjat lite väl fritt så på sina ställen växer saker hela vägen ut i gräsmattan. Gillar egentligen inte kantstöd men vi lär nog behöva sätta ner några om vi ska få till det. Mycket jobb, mycket jobb. Men tur att vi inte behöver göra allt på en gång. Vi har ju hela livet på oss :-)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback