Våren har flyttat in på vår entre :-)

Igår åkte jag och Emil till Plantagen och brände hål på plånboken :-) Men fint blev det.



översta krukan fick en stor påsklilja tillsammans med vit bellis och murgröna. Den nedre krukan fick en underbart färgstark Ranunkel som delar utrymme med vita penséer och murgröna.



Här fick en underbar Bonsai Salix samsas med blålila penséer. Kommer bli så fint när de små videkusarna kommer :-)

I en liten kruka på baksidan satte jag de plantorna som blev över. En liten planta Blåsvingel och ett par plantor vita penséer.

Jag bara älskar att ha hus. Älskar allt med det, men framförallt friheten och utrymmet. Sen älskar jag ju dessutom just vårt hus lite extra :-)

Idag har jag bakat morotskaka till morgondagens mammagrupp :-) mums i magen.. luktar underbart i hela huset nu. Men jag håller mig ifrån det. Nästan minus 6 kg på vågen nu. Vill man att det ska bli mer kan man inte äta morotskaka. När Per kommer hem ska vi försöka ta itu med riset som blivit av "buskslakten". Och någonstans däremellan ska jag försöka hitta tid att göra ett Grattiskort. Och då mitt kära barn är på rent ut sagt skithumör idag så vet jag inte om jag kommer få något alls gjort. Men man kan ju alltid hoppas....



Väcker inte den gula färgen glädje i själen!!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: mango

så fint! jag gläder mig också mycket till våren, och visst blir det så vackert med alla blommor! Märker att du stortrivs i hus, passar dig som handen i handsken :). Stor kram till dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback