2:a advent!!!

Kan inte säga att julstämningen riktigt infunnit sig. Det kan ha att göra med det faktum att vi inte kommer träffa min familj under den här julen. Det har tyvärr blivit mycket förändringar kring vårt julfirande de senaste åren då båda mina morföräldrar gått bort (vi har varit där de senaste åren och firat med mammas sida av familjen). Då jag verkligen älskat julen där så känns det lite som ett vaccum nu. Vad gör man istället? Vad har vi för traditioner egentligen? Inga egentligen eller? Visst kommer vi skapa våra egna men just i år känns lite som en "klämjul". Höggravid och redo att poppa ut ungen när som helst så känner jag inte för att stå och fixa med allt. Men vi gör en "light"-jul i år. Blir säkert bättre nästa år.

Har iaf lyckats montera ihop årets pepparkakshus och det blev så fult att jag inte ens vill ta bild på det haha. Tragiskt. Vårt kök var dessutom för varmt när det skulle dekoreras att det slutade med att jag fick sitta i den 2-gradiga "värmen" på altanen i ösregnet och sätta fast mina non-stop i pannlampans sken. Som sagt tragiskt och askallt... hahahaha.. Men vad gör man inte för lite julstämning.

Men hade som mål för helgen att iaf hinna göra klart 3 st julkort (tror jag tänker begränsa mig till 8-9 st i år, det känns iaf genomförbart i dagsläget) och det har jag lyckats med! Så nu har jag 4(!) klara julkort. Finns dock ingen bild då de fortfarande ligger på tork... (dum idé att försöka fälla ihop ett kort med blöta pearls på... tips till mig själv i framtiden.. ) Men det kommer. Blev iaf tre olika vikningar, ett center step card (som nog är favoritvikningen just nu och är så enkel när man har en Scor-Pal), ett telescoping card och ett som är utstansat med mina Spellbinders Label 8( tror jag det var). Tänker vara tråkig och säga att jag inte är 100% jättenöjd men tycker nog att de blev fina alla tre ändå. Insåg dock idag att jag nog inte alls har så mycket julpapper kvar som jag tidigare trott. Eller rättare sagt.. har inte så mycket julpapper kvar av de papperna som jag verkligen gillar. Men tänkte försöka klara mig på de jag har och sen köpa på mig lite nytt när de rear ut allt efter helgerna. Får erkänna att jag gått och blivit en riktigt Maja Design-oholic.... älskar allt därifrån.. men de är så hysteriskt dyra tycker jag. Även Pion design och Riddersholms design har otroligt vackra papper. Men sätter mig på händerna och inväntar rean! Jag kan vänta jag kan vänta jag kan vänta!


Nu ska det lagas lite mat här i huset och mysas med familjen. (bara 10 arbetspass kvar för gubben sen tar hela familjen semester!!!)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback