Fredag och en jäkla massa snö ute..

Idag är hela familjen hemma än så länge.. Gubben körde fast på uppfarten av all snö. Får se om han kommer iväg idag. Natten har varit hemsk. Emil har varit väldigt upprörd och skrikit var 20:e minut. Slutade med att vi la honom i vår säng och har fått spendera natten sömnlös med insparkade revben.. galen pojk vi har..

Idag har jag iaf hunnit få in lite bilder på mitt skrivbord i datorn. Min hörna är långt ifrån klar, men tänkte ni skulle få se min fina utsikt iaf :-)



det ska upp lite hyllor på väggarna och annan förvaring. Men det kommer säkert bli bra när det är klart. Älskar ljuset där.. känns rofyllt och skönt att slippa sitta och stirra in i en vägg.

Annars håller vi på med ett annat projekt här hemma nämligen Emils rum. Det är lätt frustrerande att försöka få något gjort med en bebis hemma. Framförallt när man fortfarande på något vis är van vid att kunna lägga ett par timmar i streck på saker. Nu ska man vara glad om man får 30 minuters arbete gjort. Men nu är nästan hela rummet spacklat för första gången. Där satt en hemsk väv där så det är en del att spackla. Men det tar sig. Tanken är att han ska få ett turkost rum med gröna, svarta och vita accenter. Vi får se hur det blir. Hoppas på att det iaf ska vara färdigmålat om 2 veckor. Så här såg det ut när jag började iaf. Där det blåa syns satt det en gråmålad trälist.



Funderar på att försöka få tag på en begagnad växasäng och måla den svart eller vit. Han kommer ju inte sova här uppe på ett tag så vet inte om spjälsängen kommer vara aktuell när det väl är dags. Den som lever får se..

Nu är det iaf dags för frukost här och sen ska huset städas. Imorgon får man besök av svåger och sambo och ev. någon mer.

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Tesa/Therese

Tack för dina ord:)

Kram Tesa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback