Laddar batterierna..

För när gubben kommer hem idag ska jag ut och försöka binda upp mina enorma melonplantor. ska bara leta upp några gamla nylonstrumpor först till frukten.. det blir lite tungt för plantorna annars! Växer så det knakar där ute.. våra gurkplantor ser ut som en mindre djungel. Misstänker att det kan räcka med 3 plantor nästa år. :-) Men det är goda gurkor och har verkligen gett riklig skörd än så länge. Har tom fått gett bort lite frukt för vi har inte hunnit äta upp allt själv. Men just nu serveras det gurkvatten, gurksmörgåsar, gurksallad m.m. i Visteby... :-) och nu har jag äntligen hittat ett bra inläggningsrecept även för slanggurka så det ska jag fixa med till helgen så att inga gurkor behöver hamna i komposten. Måste bara köpa burkar först. Och nu har dessutom tomaterna äntligen börjat få lite små gröna frukter och även physalisen har fått några små bär. Nu väntar jag bara på min blomkål och min paprika. Inväntar att chiliskörden ska bli lite större sen ska det torkas och göras chiliflakes och chilipulver.

Annars så har den här veckan gått hemskt långsamt. Kan bero på ultraljudet idag... längtar så dit... känns som att minuterna kryper fram.. Men så händer det lite saker som får en att tänka på annat än stund och så känns det hela bättre igen. Tex. startade vi vår söndagmorgon med den här utsikten från köksfönstret.



grannens islandshästar hade upptäckt att ägarna glömt stänga ena grinden och tydligen var våra äpplen väldigt smaskiga.. :-) vart lite chockad men skrattade mest åt det!

På pysselfronten är energin fortfarande lite låg. Spanar idéer och samlar inspiration från alla mina favvisbloggar och så snart så ska jag sätta igång med E album på riktigt. Men ett kort har jag hunnit med iaf. Det är till en av sambons kompisar som fyllde 35 år. Han är ingen kortmänniska men vill iaf göra något att lägga alla lotter och sånt i så fick bli ett rätt enkelt kort. Men jag är nöjd.



Försöker få tiden att gå idag. Ska städa nedervåning inför helgen, däruppe är rätt så rent fortfarande, och sen efter ultraljudet så är det äntligen äntligen äntligen semesterdags för gubben!!! Som jag har längtat! Ska bli så skönt att få tid och ork till familjen!

och lillemannen i familjen har blivit en hejare på att äta litegrann på egen hand. Macka och ffa banan går utmärkt att äta utan mamma och pappas hjälp... mamma och pappa jublar :-)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback