Äntligen fredag och livet börjar på nytt igen... skulle behöva typ 3 ugnar idag...

Mitt "vackra" surdegsbröd gick åt så snabbt att jag inte hann ta några bilder på det när det var färdiggräddat. Men så här såg det ut i ugnen :-) hehe måste ha slarvat när jag vek ihop den, för den fick världens böld :-) men gott som sjutton var det.



Och idag vaknade jag tidigt igen och hann med att pyssla klart mina små "kort" som jag pysslat med ett tag. Superenkla och tackar ödmjukast Tesa för inspirationen! Har inte gjort klart själva kortet som ska vara i, men tänkte att ni skulle få se hur de såg ut ändå.



Jag tyckte att de blev jättesöta, väldigt "våriga". Har två mottagare planerade för dem redan. Får hoppas att de inte är inne här och läser :-)

Och har ni inte varit inne på Tesas blogg redan så har hon just nu ett tips på att göra egna infärgningsverktyg med hjälp av schackpjäser och dominobrickor! Helt fantastiska! Det har jag skrivit upp i min idébok och så fort jag trillar över ett gäng schackpjäser och dominobrickor ska jag med göra infärgningsverktyg!!


Annars så är det fredag igen, verkar ha blivit mina bloggdagar :-)

Vi har fått låna en slip av svåger och svägerska så nu kanske vi kan slipa klart rummet idag så hinner jag spackla klart andra omgången den här helgen. hoppas hoppas! Annars så har jag tänkt baka nutellakakor idag, men jag glömde köpa jordnötter!! dumma mig, som tur är har man en snäll sambo som fixar på vägen hem. Sen hade jag tänkt hinna väcka lite mer surdeg och baka en limpa till. Imorgon kommer svärfar förbi som alltid "tjatar" om att jag aldrig har nybakt bröd när han kommer, så imorgon ska han minsann få äta en smörgås :-) och mitt i det här skulle jag behöva hinna baka hamburgerbröd med till morgondagen. Visst kan man köpa sånt färdigt, men det är ju så mycket billigare att göra en stor sats själv och frysa in.

Har man gått och blivit snål på äldre dar???? :-)

Nu är det dags att jaga efter Emil som lyckats ta sig ut i köket på egen hand... fattar inte att det gått så fort...han börjar ju bli jättestor... ÅNGEST!!!!



Den här veckan har vi "lärt" oss... oj råkade visst tappa... inte alls meningen...

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback