Åter i Uppsala...

Att flyga med Emil var nästa en dröm... om vi bortser från 5 minuter innan landning på vägen hem. Han var så trött och ville bara sova och vi var tvugna att sitta still. Kan säga att jag aldrig hört min son vråla på detta vis. Men efter lite lirkande så somnade han, 3 minuter innan vi landade. :-) Men han verkade inte bry sig ett dugg om tryck i öronen eller något annat. Så kommer nog ske att vi flyger ner tillsammans fler gånger.

Tiden i Skåne gick som vanligt alldeles för snabbt! Förstår inte varför minuter på semester går dubbelt så snabbt som när man är hemma. Ett mysterium helt klart! Men det var kul! Mormor och morfar är ganska kära i sitt barnbarn... haha den saken är helt klar! :-) Vi åt gott, shoppade och umgicks för hela slanten. Så här trött blir man när man hängt i skåne med familjen S en hel dag.



Han somnade på plats när jag diskade :-) då är man trött.



Men nu är vi tillbaka i Uppsala igen. Och idag var det dags att ta itu med allt igen. Dag nummer 1 på Nutrilett. Har en liten kvällssnutt kvar på amningen så känner att jag kan köra lite nu. E har själv valt bort amningen så känns bra att kunna sluta. Tänker dock äta middag med familjen på kvällarna. Måste få mat en gång om dagen om jag ska orka. Det innebär ju egentligen bara att det tar lite längre tid att gå ner, men det känns okej för mig. Mål nummer 1 är 12 kg.. :-) små nätta mål här :-) haha.. Heja heja på mig!

Emils rum är nu grundat och klart. Idag eller imorgon ska vi ta och måla klart alla lister och taket. Sen ska eluttagen bytas (plasthöljet då) och sen ska vi börja måla väggarna. :-) Inväntar vårt rabattkort från Fastighetsbyrån sen ska vi iväg och inhandla färg på Flügger. Får 20% rabatt där, är ju alltid något! :-) hinner nog inte bli klara den här veckan, men med största sannolikhet är det inredningsdags till nästa helg!!! Men det gör inget, nu är det bara yta kvar, inte massa slip och spackel :-) Han kommer få det fint vår lilla kille.

Idag skiner solen så vi inväntar sambon sen blir det en eftermiddagspromenad i det fina vädret. Känns lite surt att åka ifrån snödroppar och barmark och komma hem till snö och isvägar... men antar att våren även kommer hit till oss... får bara vänta lite till :-) Kan ju börja drömma lite om den iaf nu när mina fröpåsar ligger här hemma. Hittade även en påse Salladsärtor när vi var i söder. Våra favvisar :-) blir mums i sommar.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback