gud vad tiden går....

vår lille älskling är snart 6 månader... hur sjutton gick det till?

Tiden har gått så hysteriskt snabbt!



Första nutrilettveckan är nu klar. Vi hade middagsbjudning här i lördags blev försenad gåsamiddag med äppelpaj. Mums i magen säger jag! Men slutvikten för vecka 1 hamnade ändå på 2,3 kg. Jag är nöjd. Men mycket vill ha mer så nu kör vi vidare på vecka 2. Hoppas på 1,5 den här gången. heja heja. Idag är det tufft hjärnan är sugen på allt (eller allt... allt onyttigt) men det känns inte så tufft att stå emot. Vi har en cola liggandes i kylen sen lördags och den ligger kvar. :-) Är bara så sugen på att baka. Hittade ett recept på björnbärspaj med lime som lät så smaskig. Men jag spar det receptet och får "ransonera" ut dem på helgerna framöver. Den här helgen ska vi på kalas så då blir det inge lyx här hemma. Men nästa helg kanske. Men för att tillfredsställa bakbehovet så knåda jag nyss ihop en surdegslimpa iaf. Såg att limpan vi hade i frysen börjar ta slut så lika bra att fylla på. Dessutom behövde jag kontrollera om min surdeg fortfarande mår bra efter några veckors vila (den har fått mat men har inte bakat på någon vecka). Om någon timme får vi se resultatet. Kanske kan unna mig själv en liten skiva till middagen idag.

Annars har det inte varit så mycket pysslande med varken bak eller papper. Har dock börjat leta upp fotografierna som jag vill göra LO:s på till Emils album. Har hittat ett gäng nu, så snart ska jag skicka iväg en beställning på korten. Så snart så kanske man kan visa upp lite alster igen :-) Tillsvidare tror jag nog det mest kommer bli odlar- och trädgårdspyssel. Börjar bli dags att förodla mina fröer och komma igång med odlingslådor och växthus. Längtar!!!! Dessutom tror jag att jag kommit på vad jag ska göra åt våra urgräsliga Tokar som står mellan garaget och huset. Är nog bland de fulaste jag vet. Så fort tjälen släppt ur marken så kommer de grävas upp och ersättas med ett par bärbuskar istället. Blir ett sjuhelvetes jobb att få upp rotsystemen men det är det värt. Kommer bli mycket finare och roligare med lite ätliga buskar istället. Är så less på vintern nu... (ja till och med jag kan bli det.. ) vill ha vår vår vår!!!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback