Ibland förvånar man faktiskt sig själv...

Idag har gått över förväntan! Så skönt..

Per och Emil åkte iväg till återvinningen i förmiddags. Var kanske borta 1,5 timme. Under den tiden han jag spackla halva Emils rum och baka klart min surdegslimpa. Och tack vare en snäll sambo och en ännu snällare bebis så hann vi faktiskt spackla klart hela rummet innan svärfar och faster A kom förbi. Trodde aldrig vi skulle hinna bli klara idag men det blev vi. Så imorgon blir det att slipa. Tack och lov är det betydligt mindre att slipa efter den här spacklingen än förra så bör nog gå rätt fort. Har faktiskt blivit rätt duktig på att spackla måste jag säga. Går både snabbare och lättare nu än för ett par månader sen. Utveckling?? :) än finns det hopp.

Jag hoppas verkligen att vi ska hinna grundmåla imorgon så vi ser om/vart vi behöver spackla lite mer. Är så sugen på att börja måla och att få bli klar. Hoppas att vi får det lika fint i verkligheten som det är i mitt huvud.

Nästa projekt här inne är ju sen gästrummet. Har hittat en underbar mönstertapet på Bauhaus som vi ska ha där. Är så sugen på att se hur det blir när den är på plats. Kommer verkligen bli ett helt annat rum. Har köpt överkast till sängarna som ska matcha tapeten och letar för fullt efter en snygg mörkbrun hissgardin. Sen behövs lite sänglampor men jag har inte hittat några jag gillar så vi letar vidare. Men som att det inte räckte så fick vi för oss att riva ner en "vägg" i 3:e rummet på övervåningen :-) Förra ägarna hade byggt upp en liten vägg mot snedtaket och byggt in en liten säng där åt dottern. Kl 830 imorse bestämde vi oss för att plocka ner den. Vi är galna, hehe. Men måste säga att rummet upplevs helt annorlunda nu när den är borta.

Kommer garanterat inte känna så här varje dag, men just nu älskar jag att ha ett hus att renovera. Är jättekul att ha saker att göra och att få göra om. Och längtar verkligen tills vi kan börja i trädgården. Älskar det mesta just nu, livet är fint.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback