Imorgon lyfter vi...

Ja, imorgon ska jag och lille Emil flyga från sthlm-malmö. Helt ensamma... Känns jättenervöst, hoppas att han inte tycker det är alltför jobbigt och skriker hela resan. Idag har tvättmaskinen gått varm, så nu tror jag allt som ska med är tvättat. Känns som jag har hyfsad koll på läget iaf. Vi ska bara vara borta tills på måndag men vill ju inte riktigt behöva ställa mig och köpa dubbla grejer bara för att jag glömt dem. Planet lyfter först 20:00 så hinner fixa det mesta imorgon.



Nu är Emils rum grundmålat. Hittade några småskavanker som jag spacklade om och idag har jag slipat ner det sista. Så nu ska ytterliggare ett lager grundfärg på där vi spacklat och sen är det dags att måla lister, tak och väggar. Men det blir först efter Skåne. Men är så sugen på att få det klart nu. Har idag fått hem de fina bokstäverna som ska sitta på hans dörr. Jag har lite svårt för de "vanliga" bokstäverna med hundra färger och clowner och allt vad det är på dem. Så blev så glad när jag hittade de här hos Barnvänligt.



Och de var ännu finare in real life.  :-) och när jag var inne där och kikade runt i sortimentet hittade jag den här



den bara måste vi ha... :-) haha.. helt galet.... den har till och med en liten svans.



Idag har jag till och med kommit ihåg att mata surdegen. Den bubblade fint fortfarande så antar att den mår bra. Senaste baket slutade med en sån här limpa....



...och den var gooood.. :-) saftig som tusan och massa smak. Tackar Kalasgott för det.

Bakade dessutom egna hamburgerbröd häromdagen. De användes i lördags när vi gjorde hemmagjorda hamburgare från scratch. Och de var mums filibaba!!!! Blir lite småsugen på en sån idag igen nu när jag tittar på bilden, men idag får det bli något annat.



Så antar att det nu är dags att rota fram något ur frysen och tillaga, magen börjar gapa lite väl högt just nu :-)


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback