tror minsann att vi flyttat in på riktigt...

ja eller nästan iaf..

Helgen som var fick vi massor gjort. Hängt upp vår nya tv på väggen, inhandlat och hängt upp fotografierna i köket, gjort iordning en liten tv-hörna på ovanvåningen, städat garaget, städat förrådet och sålt ett par skidor. Vi hittade även tapeterna som vi ska ha i gästrummet i lördags. Det kommer bli så fint så fint. Men först ska Emils rum bli klart. Hade en riktigt produktiv dag igår med så nu är ÄNTLIGEN första omgången spackling klart! Hoppas att jag ska hinna slipa det mesta idag, håller tummarna för att Emil väljer att sova lååång lunch :-) Med lite tur och lite skicklighet så ska väl vi hunnit grundmåla rummet och målat tak och lister innan veckan är slut. Vi hoppas på det. Och har dessutom nu till sist bestämt mig hur vi ska göra där inne. Har nog ändrat mig 5-6 gånger. Men nu har jag hittat den vinnande designen. :-) Kommer bli färgglatt och tufft. Visst är det mycket jobb, men det är samtidigt jättekul att ha något som man verkligen kan göra om till sitt eget. Så jag bär mina valkar i händerna med stolthet. :-)

Scrappingen och korttillverkningen har jag inte hunnit så mycket med, men jag har ett projekt på gång som jag hoppas jag ska hinna få gjort inom kort. Får försöka komma ihåg att fotografera det den här gången innan jag ger bort det. :-)

Och sen måste jag ju uppdatera om min lilla surdeg Agda. Hittade ett ställe i tvättstugan där hon stormtrivdes. Första veckan bakade jag surdegsbaguetter som blev suveräna! Har ett par kvar i frysen :-) Matade sedan på den degen som var kvar och kastade in i kylen. Har ingen aning om jag gör rätt eller inte, men igår kväll tog jag fram henne, matade på henne, mätte upp den mängd jag skulle ha till dagens bröd och täckte med plast och ställde henne åter i tvättstugan, så att hon skulle få vakna i lugn och ro ur sin svala dvala. Imorse såg hon pigg ut så då satte jag igång en deg. Blir en sirapslimpa idag, hämtat från en av mina favoritbloggar Kalasgott. Det bör vara klart runt lunch, de här bröden har ju så långa jästider, så får kasta in en bild då med en kort uppdatering. Men kan säga att jag längtar efter att få inhandla en degblandare. Behöver inte vara något extremt. Kör idag med elvisp och degkrokar och avslutar med att knåda för hand och säger bara gud vad skönt det hade varit med en maskin. Har dessutom hittat en jag vill ha.... men men... måste bearbeta sambon först :-) tror jag ska gå och göra det nu direkt... :-) Vill bara lämna er med en liten bild på vad som kan hända när man rensar skafferiet :-)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback