Sista spadtaget ...

Igår satte vi spaden i marken, eller stenröset kanske är ett bättre ord, och tre timmar senare hade vår "vägg" av buskar klar. Ja det är ju ingen vägg än, men om något år kanske.

Blev en resa till Plantagen som resulterade i två svarta vinbärsbuskar, två röda och två röda krusbärsbuskar.

Här var det tänkt att det skulle vara en bild på vårt arbete. Men då det inte går att ladda upp bilder för andra dagen i rad så ger jag upp... så inga bilder tyvärr.

Blev ju inte världens finaste "dike" eller vad man ska säga. Men där stod ett par jättefula Ölandstokar där innan som vi grävt upp som totalförstört gräsmattan där och dessutom var marken vidrig... sten sten och åter sten. Men nu är dem på plats och nu är det bara att hålla tummarna för att rådjuren inte slukar dem vid första bästa tillfälle.

Dessutom har mina jordgubbar kommit i jorden! Blev som jag tidigare nämnt Polka och Senga Sengana. Är inga stora plantor så de får ligga under fiberduk och mysa ett tag till då vi fortfarande har runt nollan på nätterna.

Även här skulle det vara en bild.... vad är problemet?????

Men nu finns det ett köksland! I växthuset har lite kryddor (stark oregano, citrontimjan och persilja) kommit i jorden. Köpte mig dessutom en chiliplanta som står och myser i en kruka därinne och så har jag petat ner lite vitlöksklyftor i jorden. Tänkte sätta några ute i kragarna med, vitlök är ju gott.

Men idag är det dötrist väder så idag blir det att hälsa på bokbussen och sen försöka leta upp all tvätt som min älskade son stulit ur tvättkorgen och slängt ut i hela huset. Säger det igen.. vem fasen uppfann gåstolen??? Onda människa. :-)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback