smutsiga fingrar..

ja det får man när man spenderat hela helgen till att rensa rabatter, så frön och stapla ved. Men vilket väder vi har haft!! och bäst av allt är att det verkar fortsätta ett par dagar till.

Blev ett besök på Bauhaus och granngården i helgen med. Köpte kryddor och pelargoner på Granngården, de har ett supererbjudande (tycker jag iaf :-)...) så nu kan man hitta Krusbladig och slätbladig persilja, Oregano, Oregano Hot & spicy, citrontimjan, Salvia, citronmeliss och ananasmynta. Och jag kan bara säga har ni inte luktat och smakat på ananasmynta så gör det!!! Vilken sensation! Jag brukar ha lite svårt för mynta men den här var fantastisk. Kan nog göra sig jättebra som bla. te. Kan säga att det luktar gott(!) i vårt växthus just nu :-) Dessutom så passade vi på att köpa tapeterna till gästrummet (25% rabatt på Bauhaus, sweet). Så efter att mamma, pappa och syrran varit på besök i maj så kan vi börja riva ner de fula blå som sitter där nu! Yeah! Blev mönstrade tapeter med en vit-beige botten. Blir nog bra när det är klart! :-)

Mindre kul dock var att termometern visade 0,6 grader imorse och då slog det mig att jag glömt ta in alla mina småplantor från växthuset. Är lite nervös för att gå ut och kolla om de har klarat sig. Håller tummarna och hoppas hoppas.

Idag tror jag att jag ska försöka mig på att gräva upp lite ormbunkar i ena rabatten. De har fått härja fritt i alldeles för många år och ska nu ersättas med lite dagliljor som jag köpt via Lilla fiskaregatans trädgårdsbutik. Hittade en som heter samma sak som min mamma, så de var jag ju bara tvugna att ha!



Visst är den vacker!

Men nu är det dags för frukost och att starta dagen!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback